pondělí 21. května 2012

(Ne)čtenářka

Dnes jsem dočetla Topolovu Sestru.

Nevím, jestli jste si někdo všimli malého boxu v pravém sloupečku (pod okýnkem O mně). Jestli jo, tak vám možná bylo divné, proč se tam nic moc nemění. Že by to bylo rozbité? Kéž by.

Dneska jsem konečně dočetla první knihu v tomto roce. Ano, nešálí vás zrak, je konec května a já přečetla první knihu. Vzhledem k tomu, že jsem vždycky patřila spíše do kategorie knihomolů, je mi z toho trochu do pláče.

Problém je v tom, že si nedokážu najít na čtení čas. A může za to, jak jinak, mimino. (Na někoho se to hodit musí,  že jo.)

Pamatuju si, jak jsem si loni v dubnu obnovila průkazku do knihovny, zaplatila poplatek na rok a půjčila si hromádku knížek. O měsíc později, pár dní před porodem, jsem měla nastoupit do nemocnice. Dopoledne jsem tedy ještě rychle šla vrátit knížky. A tehdy jsem byla v knihovně naposledy.

Se řvoucím miminem mi čtení moc nešlo. Pak na podzim a v zimě přišlo krásné období, kdy Jára spal odpoledne v kočáře, relativně dlouho (asi tak hodinku, myslím). Kroužila jsem po parku (spal jenom za jízdy) a spokojeně obracela stránky. Sice je trochu těžší u toho zároveň tlačit a řídit kočár, ale dalo se to. Na zimu jsem si kvůli tomu dokonce pořídila rukavice bez prstů, abych mohla otáčet stránky. (Stejně to moc nepomáhalo.)

Povzbuzena tímto úspěchem nastavila jsem si na Goodreads Reading Challenge - za rok 2012 přečtu 24 knih. 2 knihy měsíčně, to je prkotina, říkala jsem si. Jenže Járův denní rozvrh se změnil, navíc chodíme častěji na procházky s šátkem místo s kočárem, prostě už venku nečtu. A doma to není o moc lepší. Vždycky je něco důležitějšího, co je třeba udělat. Poslední možností by bylo číst v posteli, jenže máme v ložnici postýlku, takže smůla, žádné světlo, žádné čtení.

Za chvíli ze mě bude negramota, co nepřečte knihu, jak je rok dlouhý. Poradíte mi, jak to řešíte vy?

_______________________________________


Pod čarou mi dovolte omluvu. Vím, že jsem slíbila napsat o tom, jak dopadl kuchyňský experiment. Ale bylo toho teď nějak moc. Nemoc, svatba kamarádky, oslava prckových narozenin. Budu se snažit to sem napsat co nejdřív.